Friday 30 December 2011

Dugaan

Assalamualaikum,

Saya baru received bad news daripada my SIL yang saya cerita dah pregnant hari tuh. Baby dia tak develop walaupon dah nak masuk 12 weeks. Doktor suggest dia buat D&C sebab doktor cakap anytime dia boleh bleeding dan kena infection. Kesian. Saya tumpang sedih jugak. She got pregnant after a year of marriage. Sekarang dia ada kat HUKM dan tengah tunggu untuk masuk OT. InsyaAllah, saya akan pegi jenguk dia. Tapi saya takut saya yang nangis lebih-lebih. Huhu.

Nampaknya, tahun 2011 nih banyak sangat pahit dan manis. Penutup 2011 dengan berita sedih buat family kami. Apa-apa pon, kena redha dengan dugaan Allah. InsyaAllah, semoga tahun depan mendatangkan kegembiraan untuk kita. Selamat tahun baru untuk semua TTCians :)

Ok, bye!

2 comments:

  1. Happy new year ily. Smg Allah terus bg kekuatan pd kita semua... Amin :-)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..slmat tahun baru 2012. Semoga bertambah2 rezeki dari Allah

    saya tumpah bersedih atas dugaan SIL awak. ya mmg perit nya perasaan tu. saya sendiri pun masih dalam pantang slpas keguguran pada usia janin 10week. sama kes dgn sil awak.. baby tak develop as 10w..saya tak buat d&c memandangkan saya tak bleeding teruk ..lpas sminggu bertarung dgn sakit..secara spontan pada 31/12/11 janin sebesar telur ayam kluar.sedih sgt2 bila tgk..dah berbentuk manusia.. sbgai hamba NYA kita hanya perlu redha atas ape bentuk ujian yg diuji nya. semoga musibah yg kita lalui mendekatkan diri kita pada Pencipta Agung itu..

    ReplyDelete