Tuesday 27 December 2011

Bad news, maybe?

Assalamualaikum,

Lama jugak tak update blog nih. Hehe. Saya dan suami baru pulang dari Beijing, China. Malam semalam pukul 8 smpi kat KLIA. We had a great holiday. Serius best! Nanti InsyaAllah saya story sket pasal holiday tuh ek.

Skang nak cerita sket pasal bad news yang saya terima pagi tadik. Sekalik lagi saya dan suami ke klinik untuk confirmkan pregnant ke tak. Klinik yang sama saya pergi 2 minggu lepas yang result upt positif tuh. Saya cerita kat doktor yang upt kat hkl and yang saya buat kat rumah semua negatif. Doktor suruh saya bagi samplr urin and tested again. Yup, result arini adalah negatif. Doktor cakap, maybe chemical pregnancy since saya ada bleeding arituh kan. Or false positive due to hormon affected by drugs. Kan saya ada amik folliova jab. Saya dengan suami macam relaks jek tgk upt tuh negatif. Sbb saya datang klinik tadik dengan tak harap apa-apa. Yelaa, test byk kali sblm nih semua negatif. Tapi ada jugak skit perasaan mengharapkan miracle to happen. Heh.

Esok saya ada appointment kat HKL untuk scan. Tengok la macam mana. Doktor tadik tanak scan sb dia tau saya akan kr HKL. Sampai hari ni saya still tak period. Dah nak masuk CD50. the longest cycle yang saya penah alami. Tatau apa kena dengan badan saya kali nih. Tapi doktor tadik tanak bagi apa-apa ubat but dia suruh tunggu sampai next month punya period. Esok tengok macam mana pulak kat HKL. Hopefully tadek penyakit lain pulak.

Saya rasa macam penat sangat nak berharap. Macam putus harapan jap. Memang akan berehat panjang la dari TTC pasni. Suami pulak saya tengok cool jek, tapi deep inside his heart saya tau dia frust. Dari keluar klinik tadik saya avoid daripada tengok muka suami. Tak sanggup, sebab nanti saya nangis. Skang setitis air mata pon tak keluar. Confused dengan perasaan sendiri, sedih or give up. Huhu.

Walau macam mana pon, thanks a lot atas doa-doa korang semua. I really appreciate it. You guys made me stronger. Thanks darl!

Ok, bye!

3 comments:

  1. Hi....
    Sj nk share dgn awk.
    Bile ber TTC nie mcm2 bole jd....+ve ujung jd -ve,-ve ujung jd +ve.
    Well.....sy pn sgt keliru.
    Sy selama nie P slalu on d dot kalo x pn delay laa dlm 2-3 ari.
    This month sy dh nk masuk 4 minggu x period.
    Seminggu delay test -ve,2nd week test -ve,3rd week test -ve.
    So sy tunggu je laaaa bile die nk period.
    Segala perubahan mcm org preggy tu dh ade,cume x tau ade ke x sebenarnya.
    KEna sabar laa nmpk gayanya.
    Doa utk awk juge,maybe bile scan terus nmpk baby :)
    who knows kan...

    ReplyDelete
  2. salam..its ok ily..insyaallah mn tau kan..mcm nadia ckp tu betul jugak.."maybe bile scan terus nmpk baby"..miracles do happen ily..tp sekiranya tiada rezeki buat ily..keep praying dear..hv a wonderful day ahead..=)

    ReplyDelete
  3. ILY, bukan give up... Tapi berehat... Jgn sedih sgt dear... Allah knows better... Mesin pun kalo dikerjakan hari2 bleh rosak... Manusia lak emotion la yang fragile... So....Take rest & do smthg fun... :-)

    ReplyDelete