Wednesday 28 December 2011

Berehat panjang.

Assalamualaikum,

Saya baru lepas tvs scan kat HKL. Uterus clear, tadek pepe. Tapi doktor cakap uterus lining still tebal and tadek tanda nak period dalam masa terdekat. Doktor pon cakap menda yang sama dengan doktor klinik private smlm; chemical pregnancy or hormon affected by drugs. Doktor tanak bagi ubat turun period and suruh saya tunggu period keluar sendiri. Hasil scan dapati tadek cyst or penyakit lain. Alhamdulillah :)

So, saya pilih untuk pegang jawapan yang hormon terganggu sebab ubat. Huhu. Masih belum ada rezeki kami suami isteri. Kena redha, kan? Arini better daripada semalam. Maybe dah lega sb menangis puas-puas semalam. Apa pon, nih semua pengalaman baru untuk saya. Tak semestinya delay period sebulan tuh tanda pregnant. Lagi pon saya merasa jugak dapat upt positive (tak penah dapat upt positive sepanjang TTC) walau pon false positive. Haha. Happy tengok upt positive tuh sgt priceless! InsyaAllah, kalau ada rezeki dapat upt positive pasni, biar la betul-betul pregnant. Hehe.

Sekarang, saya isytiharkan IUI#3 jugak gagal and saya akan berehat panjang daripada treatment. To all TTCians yang tengah buat treatment, saya doakan usaha korang berjaya! InsyaAllah. Amin ;)

Ok, bye!

10 comments:

  1. Saya tumpang bersedih di atas false positive tu...kuatkan semangat ok dear. Tapi jangan berehat terlampau lama tau. Macam saya ni, berehat sampai setahun lebih, terasa juga menyesal.

    Tapi semuanya kuasa Tuhan, uterus lining still tebal kan...mana tau still ada harapan. Dr bukannya tuhan. Mana tau dia nak main cak ba...:) insyaAllah...

    ReplyDelete
  2. Tkpe.. rehat dulu yer.

    p/s : Smlm akak ada emel Ily. Da tgk?? :)

    ReplyDelete
  3. amin....
    errmm, mana tau time berehat ni plak ade rezeki, kita tak tau kan.. :)

    ReplyDelete
  4. Awak sangat tabah. Saya selepas gagal iui dua tahun lepas, sampai hari nih masih takut dengan kekecewaan tu lagi. Tahun nih saya ada jalani laps, alhamdulillah semua okay. Insyaallah semoga tahun depan diberi kekuatan lagi utk lakukan iui kalau masih belum berjaya pregnant secara normal :)

    ReplyDelete
  5. ily..saya jugak sdg berehat..
    insyallah..sama2 kita doa..:)

    ReplyDelete
  6. Nia: Thanks dear. InsyaAllah, sambil berehat sambil kumpul blk kekuatan yg ada :)

    Kekda: Ily dah baca email kekda. Thanks a lot! I do appreciate your support. Memang itu pon yg diperlukan ketika nih. Btol apa yg Kekda cakap, Allah duga org lain lg berat daripada apa yg kita hadapi. InsyaAllah, i will never give up. Hopefully Ily akan terus tabah dengan dugaan Allah. Thank you so much Kekda :)

    Suwaibah: InsyaAllah, kalau dah tertulis ada rezeki kita, pasti ada :)

    Sash: Glad to hear yang laps u ok. Ermm, saya perlu tabahkan diri, kita semua perlu tabah kan diri, kan? Saya pon hairan dengan diri sendiri, berkali-kali gagal tapi still nak try. Haha. Tapi, kali nih betul2 nak berehat. Penat sangat rasa. Macam-macam dah buat tahun nih. Saya doakan usaha awak mendatangkan hasil. Amin :)

    ReplyDelete
  7. Don worry dear,insyaAllah ada rezeki kite suatu hari nanti..teruskan usaha k..

    ReplyDelete
  8. rehat cukup2 k ily
    bende nie semua mmg sangat la memenatkan
    ambil masa utk rehat sepenuhnya.
    nnti ily boleh mula semula. insyaAllah ada rezeki kita :)

    ReplyDelete
  9. Hi Ily,
    I truly wish you all the best. I have just done my HSG and it was the most painful procedure. To top it off, I had some complications :(
    Sometimes, a break will do you good.
    Take care Ily!

    ReplyDelete
  10. Slm perkenalan...
    harap awak tabah ye..sy pun bru keguguran mggu lps..tgh berpntang..sakit nya rasa tu apatah sy conceive thru 2nd iui..kehilangan trs sgt menyakitkan..sy redha..next yr insyaallh rzeki kita semua yg sedang ttc

    ReplyDelete