Sunday 11 December 2011

Dilemma

Assalamualaikum,

Period yang saya tunggu-tunggu pada hari sepatutnya datang, tak datang-datang. Tapi saya dah buat upt sekali lagi hari Jumaat. Result? Negative. Perasaan? Sedih jugak. Kenapa sedih? Sebab suami macam dah mula berharap. Bila saya cakap result negative, suami cakap maybe too early to detect. Nanti repeat balik. Ya Allah! Saya tak suka situasi macam nih. Saya sorang berharap takpe. Saya sorang yang frust takpe. Saya tak sanggup nak tengok suami frust . Saya rasa darah hari tu darah period. Saya tadek instinct yang saya pregnant. Perut still ada rasa macam period pain. Tapi sakit tuh on off.

Honestly, saya lagi risau kalau ada penyakit lain. Itu yang saya dok fikirkan dari hari tuh. Risau sangat. Tak pernah macam nih. Berbalik hal suami, saya tak suka bila suami berharap macam tuh. Saya banyak kali cakap dengan suami, jangan berharap sangat. Nanti kalau tadek, rasa kecewa. Suami senyum jek.

Entah laa. Saya tatau kenapa dengan badan saya kali nih. Maybe hormonal problem sebab side effect folliova atau apa. Saya ada rasa pening and nak muntah. Tapi saya rasa tuh false alarm, sebab bila kita terlampau fikir kita pregnant secara automatik badan akan rasa simptoms pregnant, kan?

Hemmm, sekarang saya tatau apa next step yang saya nak buat. Haishh!

Ok, bye!




- Posted using BlogPress from my iPhone

4 comments:

  1. sabar yer ily..
    mesti ada sesuatu...
    berdoalah.minta pada allah tunjukan pada awak.insyaallah...

    ReplyDelete
  2. betul. check darah pulak yer ily.

    ReplyDelete
  3. sabar eh..maybe awal lg..
    nnt klu period still x dtg, cek lain..

    ReplyDelete