Monday 16 May 2011

Workout #1

Assalamualaikum,

Ehem ehem. Ada tambahan tickers baru kat atas sana. Heh. Tengok macam tuh baru semangat sket nak diet. Harap-harap laa tak ke laut. Start workout on 07.05.2011 dengan berat 64kg. Semalam timbang berat 62.9kg. Macam tak percaya seminggu lebih workout turun 1.1kg! Tapi, harus percaya sebab saya gigih gilos pegi gym dari hari Sabtu (07.05.2011) sampai Selasa (10.05.2011). Haha. Harap-harap bukan hangat-hangat tahi ayam la kan. Rabu dan Khamis saya off sebab nak tengok American Idol. Boleh pulak macam tuh? Huhu. Jumaat, Sabtu dan Ahad kembali workout. 

Saya tak la jaga makan sangat. Tapi start saya berazam nak kurangkan berat, saya kurangkan makan nasik. Tapi ais minum jugak. Minuman manis pon bedal jugak. Haha. Slow-slow la kan. Kang crash diet pulak jadiknya. Sekarang saya lebihkan pengambilan protein sebab cikgu saya (website diet yang saya google) kata protein mempercepatkan proses kurangkan berat dan membantu build muscle. Jangan jadik macam wrestler sudah la muscle tuh nanti. Saya nih serba- serbi besar, lengan besar, paha besar, bontot besar. Tapi upper body tak besar sangat. Huhu. Kira macam pear shape laa. Kena gigih susutkan paha yang macam kayu balak tuh :P

Setakat nih, rutin exercise yang saya buat kat gym adalah berlari/ brisk walking di atas treadmill dan menggunakan elliptical. Tapi bergantung kepada stamina jugak. Memula tuh pancit, saya jog atas treadmill 30 minit jek. Lepas tuh guna elliptical selama 15 minit. Balik-balik rumah, rasa macam nak pengsan! Haha. Tapi dua tiga hari lepas tuh, steady sket laa. Boleh jog atas treadmill selama sejam. Saya adjust speed mengikut kemampuan saya laa (setakat nih saja mampu speed 3.5-6 km/h sahaja). Saya target each session, bakar lebih kurang 300 calori. So far, mampu lagi la. Alhamdulillah.


Nih workout hari Jumaat lepas. Sorry gambar blur sbb amik guna handphone sajek dan time tuh tengah cool down. 

Treadmill : distance = 4.0 km; time = 1 hour; calori = 315; speed = 3.5-6.0 km/h

Oklaa, cukup laa update pasal workout yang baru jek seminggu nih. Poyo lebih pulak :P Entah-entah ke laut agaknya lepas nih. Haha. Hopefully tak la kan. Tapi semalam makan pizza pulak. Adehh, bab makan nih memang susah laa nak control. Dugaan~~

Ok, bye!



2 comments:

  1. salam kenal.. wah, br ni 1st time saya jengah blog ni.. ehem.. sama lah kite ni kan.. baru nak mula workout.. jadi, ada geng la..sama2 monitor each other.. best2....nnt jgn lupa update setiap minggu ye.. :D

    ReplyDelete
  2. hikari: thanks singgah blog nih..hehe..InsyaAllah sy akan try update every week..harap2 target weight kita tercapai :)

    ReplyDelete