Wednesday 8 June 2011

Tetiba jadik nervous!

Assalamualaikum,

Hi, guys! Lama jugak saya tak update blog, kan? Chewahh! Padahal baru bape jek entry pon. Hehe. Jumaat lepas saya dan keluarga suami ke Kuala Terengganu. Ada jemputan kenduri kawen di Marang on Sabtu tuh. Tapi, sekarang tak berniat nak cerita pasal trip ke KT tuh. Balik-balik Ahad tuh, naik atas penimbang. Tengok-tengok berat naik 1 kg lebih!!! Owhh, nooo!! Tulaa, makan banyak sangat. Lupa yang diri on diet. Arghh! Kena gigih ke gym balik and buang extra kilo yang naik tuh. Bertabah lahhh T_T

Ok, cukup-cukup laa cerita diet saya yang ke laut seiring dengan percutian di pantai-pantai di Terengganu. Huhu. Sekarang saya nak bgtau yang esok saya ada appointment check up fibroid saya. Since balik dari Terengganu saya jadik nervous. Takut kalau ada penyakit lain ke, fibroid makin membesar ke. Aduhh, risau btol. Malam nih mesti tak lena tidoq. Mintak-mintak laa semuanya baik-baik jek. Suami suruh saya cerita semua simptom yang ada dekat saya. Suami tak dapat menemani saya ke hospital. Suami kerja di Gua Musang. Kitorang jumpa on weekends sajek. Dah 2 tahun lebih macam nih. huhu. Suami jugak suruh saya mintak pandangan gynea perlu operate atau tidak. Saya bercadang nak mintak buat blood test untuk check thyroid jugak since dah setahun saya stop medication for thyroid.

I'm really hope that everything will be fine. Kalau tadek pepe dan nasihat gynea tak perlu operate or apa, next cycle saya dan suami plan nak buat our 2nd attempt of IUI. Kali nih btol-btol berharap IUI berjaya. InsyaAllah.

Ermm, oklaa. Doakan appointment saya esok baik-baik jek :) Thanks, guys!

Ok, bye!

2 comments:

  1. Terengganu...besnya jalan2 kat tepi pantai sana kan?? ntah bila la kakreen nak pegi.. huhu :D

    ReplyDelete
  2. Kak Reen: Memang best pon..hehe..igt nak pegi Pulau Kapas, tapi masa tak cukup pulak. Lepas nih kena plan trip ke Pulau Kapas :)

    ReplyDelete