Saturday 23 April 2011

Where To Begin?

Assalamualaikum,

Hemm, where to begin huh? Sebenarnya I have my personal blog, but I felt uncomfortable to write down about my TTC journey. So, I created this blog as the medium for me untuk tulis semua treatment dan usaha yang aku dan suami dah lalui dan akan lalui dalam usaha kami nak dapatkan our own zuriat. Kalau ada yang tertanya-tanya dah berapa lama kami berkahwin, tuh haa ada kat ticker sebelah kanan, dah 2 tahun 5 bulan lebih dah. And sepanjang tempoh perkahwinan kami, aku tak pernah conceive. Period delay banyak kali dah, tapi belum rezeki, biasa laa ayat standard laa kan bagi yang TTC nih. Hehe.

Aku dah lama terfikir nak buat blog pasal TTC nih, tapi tak terbuat. Tapi sejak aku jumpa ramai kawan-kawan blogger yang tengah TTC dan ada blog untuk diorg tulis pasal their own TTC journey, semangat tuh datang balik. Lagipon bagus jugak ada blog camni, at least aku leh keep track pe yang aku dah buat. Lama-lama pon boleh lupa jugak kan kalu tak tulis kat mana-mana.

Nampaknya, banyak yang aku kena cerita dalam blog nih. Kena cerita dari awal la nampak gayanya. Sekarang memang tak dapat la aku nak ingat semua. Aku kena amik masa check kat buku nota yang aku dok catat treatment yang aku dah buat, kena refresh balik. Owhh, aku buat treatment dekat HKL Infertility Clinic. Aku cadang nak pegi LPPKN sebab ada orang kata HKL slow sket. Tapi, bila aku dapat appointment yang 1st tuh macam cepat sebenarnya. Sampai la aku dok buat check-up, HSG. Aku check gap appointment tuh macam tadek la lambat sangat. So, aku dan suami decided continue kat HKL dulu. Kalau rasa tak sesuai lepas nih, InsyaAllah tukar private atau pon LPPKN.

Oklaa, nanti aku sambung lagi.

Ok, bye!


No comments:

Post a Comment