Wednesday 22 April 2015

I'm back!

Assalamualaikum!

I'm back and I'm healthy! Alhamdulillah. Hari ni saya dah mula kerja selepas sebulan cuti sakit. Liat betul rasa nak datang office. Hehe. Tapi nasib baik suami hantarkan. Masuk office, termenung jap tengok kerja-kerja atas meja. Some dah diuruskan oleh my staff, some still pending menunggu saya settle kan. But it's ok. Tadek apa yang nak dirungutkan sebab saya berterima kasih pada staff yang tolong masa saya cuti.

Luka pembedahan dah kering dan baik sepenuhnya. Mungkin hasil makan buah orange hari-hari. Hehe. Pergerakan pun dah normal. Boleh berlari-lari anak dah. Sembahyang pun dah boleh sembahyang macam biasa. Sebelum ni sembahyang duduk jek yang mampu. Tapi, tapi, tapi..yang paling tak suka adalah perut masih rasa bloated. Pantang silap makan, kembung laa perut. Lepas tu angin jek satu badan. Haihh. Dah dapat kesan makanan yang jadi punca kepada bloated, setakat ni brocolli dan nasi. Adoii. Kena kurangkan nasi la gamaknya tu.

Saya tengah cuba menjaga pemakanan saya. Air manis, soya, tauhu, tempe, kicap, aiskrim, fast food, processed food berjaya dielakkan sepanjang recovery phase. InshaAllah akan cuba untuk elak terus. Ayam dan daging jarang makan dah. Banyak makan ikan dan sayur. Cuba untuk avoid nasi dan roti, tapi masih susah nak buat. Takpe, pelan-pelan. One step at a time.

Oh, sebelum terlupa. Terima kasih kepada kawan-kawan yang bertanyakan khabar saya. Ada yang melalui komen, ada yang melalui email. Minta maaf sebab saya tak reply. Thanks a lot. Sweet sangat korang ni tau. Hehe. Muahh :* 

Nanti InshaAllah saya share cerita laparotomy & adenomyeoctomy saya. Cerita yang sebenarnya dalam perut ni bukanlah fibroid, tetapi adenomyoma. Maka, secara rasminya saya adalah penghidap adenomyosis (tanpa endometriosis setakat ini). Nanti kita story mory, ok? 

Bye!

8 comments:

  1. ILY, so happy that u r well :-) up story k!
    p/s: i sama la, kalo dah coti (x yah tunggu sebulan coti pun...3-4 hari coti je pun) dah lemau ke opis... huhhu...

    ReplyDelete
  2. Stay healthy and take care ily.semoga ceria dan bersemangat!

    ReplyDelete
  3. Wlcme back.lm tgu ur entry hehehe.takecre kak ily

    ReplyDelete
  4. haii ily...kita bersua kembali di sini...:P

    ReplyDelete
  5. Ily, looking forward for the next entry on "adenomyoma"......alhamdulillah, Ily dah selamat dan kembali bekerja.

    ReplyDelete
  6. Ily, so glad to know that all is well! Take care and we are all waiting to read your journey! Hugs!

    ReplyDelete
  7. Hi Ily, new reader. Can call me Anne.

    Good to hear you are well now. :)

    ReplyDelete