Tuesday 24 March 2015

“Hasbunallah wa ni'mal wakil”

Assalamualaikum,

Firstly nak ucap Alhamdulillah sebab berjaya selesaikan semua kerja-kerja di office. Lega tengok meja bersih tanpa kerja-kerja yang pending. Lega jugak sebab nanti pengganti sementara saya cuti tak perlu siapkan kerja pending, tetapi continue dengan kerja baru. Syukur Alhamdulillah. Lepas sesak otak ni haa. Hehe.

Esok saya akan 'check in' wad di HUKM. Perasaan? Sangat tidak bersedia. Sejak seminggu dua yang lepas, saya dah tak berapa keruan dah. Tidur pun tak lena sangat. Terjaga tengah-tengah malam, terfikir pasal hari pembedahan. Takutnya Allah jek yang tau. Saya hanya mampu berdoa semoga semuanya dipermudahkan Allah.

Sejak seminggu dua yang lepas jugak saya macam agak sensitif. Bukan sensitif merajuk tak tentu pasal, tapi sensitif macam cuba nak spent masa dengan suami, family saya and in laws. Selalu terfikir yang merapu jugak. Huhu. Terfikir masih panjang ke umur saya. Semalam saya pesan kat suami, 'Nanti tolong-tolong la tengokkan mak ye'. Sebenarnya saya maksudkan tengok keperluan mak saya sepanjang saya masuk wad sebab mak cakap nak jaga saya sampai saya keluar wad. Saya nak suami tolong belikan makan minum mak, hantar mak balik berehat waktu siang. Hantar balik ke wad waktu malam. Tapi lepas keluar ayat pesanan macam tu, terus air mata mengalir. Rasa macam dapat ke tengok mak lagi lepas ni. Ya, saya tau saya fikir negatif sangat. But I can't help it! First time saya nak kena bedah ni. Takut sangat ni. Huhu.

Jadi, di kesempatan ini saya mohon maaf sekiranya ada sesiapa yang pernah terasa dengan entry saya, ayat-ayat komen saya secara direct dan indirect. Mohon doakan saya. InshaAllah, ada umur panjang kita jumpa lagi :)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjEyDMdy2wQE9goidKH3QxfiLwG3zijEUKSzvI74KyttO3gCMO9qNxOZiq4G5xyQboMGmEQo_rPzPP2e4RpwyhFSnM1j754Kqt4rqRMizkCH2gqhlpjO8SCK648iYMRgvWOzC4wRhCpMikt/s1600/hasbunallah.png

10 comments:

  1. Ily... kalau free nanti w.app akak .. nombor akak tak tranfer lagi ke fon baru.. Huhu. :D

    ReplyDelete
  2. insyallah ily fikir yang positif je k! u can :)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah ily.. semua akan ok. doa banyak2 ye. jangan pk bukan2.. hugs*

    ReplyDelete
  4. x yah nak emo sgt la ily....hahaha

    inshallah everything goes well... dont think too much about operation...
    jgn piki negatif... i doakan semuanya berjalan lancar..
    lepas ni bole rehat puas2..jgn pikikan pasal kerja...
    lps ni piki next step..piki yang indah2 aje ok....;)

    ReplyDelete
  5. insyaAllah semua ok ily..nana doakan semua berjalan lancar..nana pun conceive lepas cystectomy..ada hikmahnya untuk ILY k =)

    ReplyDelete
  6. ily, inshaAllah, smg semua smooth jer... take care!

    ReplyDelete
  7. Hai kak ily,sy tetgu2 ur entri.sy folow ur ttc.hehe.sis kuatkn smgt k.insyaAllah.evrthng gonna be ok.amin

    ReplyDelete
  8. dear Ily, semoga Allah permudahkan segalanya. My prayers are with you and family. take care my dear :)

    ReplyDelete
  9. Dear Ily, semoga semua dipermudahkan Allah. La illa ha illa anta subha naka inni kuntu minazzalimin. :)

    ReplyDelete