Friday 22 June 2012

TTC Treatments @ HUKM #1

Assalamualaikum,

Firstly, thanks a lot kepada kawan-kawan yang komen dalam previous entry. Thanks atas doa kawan-kawan semua. Bertuah saya kenal kawan-kawan macam korang :)

Sebenarnya, first appointment nih tadek apa sangat. Borak-borak dengan doktor cerita history kitorang suami isteri. Kitorang start all over again tau. Mula dari A balik. Rekod-rekod lama from previous gynea memang tak bawak pon. So, apa yang I kena buat last Tuesday adalah hanya ultrasound. So far, Alhamdulillah. Both ovaries dalam keadaan baik. Kecuali uterine wall fibroid tuh laa. Saiz less than 4cm, still sama macam my last check up yang beberapa bulan dulu.

Next step ialah tunggu period bulan nih, untuk buat blood test pada CD2 dan CD21, nak check hormon. Sekarang nih saya rasa macam dah nak period jek. Kejap-kejap lagi sampai laa tuh. Huh! Tak kasik chance langsung saya nak buat UPT. Hehehe. Takpe, saya still bersyukur sebab saya masih period setiap bulan. Then, appointment untuk suami buat Semen Analysis (SA) pon dah dapat, which is 3rd July nih. Hopefully, 'soldiers' semua aktif dan sehat :p

Owhh, pada yang bertanya macam mana saya boleh dapat appointment di HUKM tuh, sebenarnya ada orang tolong. Huhu. Cousin suami kerja kat situ. Mungkin rezeki jugaklah sebab dia offer nak tolong. Tapi, saya ada tanya nurse kat Klinik O&G HUKM tuh macam mana nak start treatment kat situ. Katanya, perlukan referral letter dari mana-mana klinik kerajaan atau private untuk patient dirawat di Klinik O&G HUKM dan datang ke HUKM untuk set date for first appointment. Masa set date tuh nanti, request la nak jumpa Prof. Zainul. InsyaAllah boleh :)

Ok, sekian la update first appointment saya di HUKM. Lepas nih rajin lah saya update blog nampaknya. Hehe.

Ok, bye!

1 comment:

  1. salam ily....

    Faham perasaan couple yg nak anak tp masih belum dikurniakan rezeki.... saya walupun dah anak sorang... tp rezeki utk menambah tu x dtg2 lag.. sedih bila setiap kali period... Prof Zainul tu my doc masa pregnant kan my son & prof yg sambut my son masa lahir.... & my friend pun ada wat treatment ngan dier & berjaya... harap sgt ily pun berjaya gak.

    ReplyDelete