Monday 3 October 2011

Check Up Hari Ini #2

Assalamualaikum,

Today saya ada appointment dgn gynea untuk scan fibroid dan untuk tau blood test result for hormon thyroid. Appointment saya pukul 7.30 pagi. Daftar, tunggu turn semua, pukul 8.15 pagi nama dipanggil. Tak la lama sangat. Sebab tuh saya suka set appointment pukul 7.30 pagi. Hehe.

Keputusannya, fibroid mengecut kepada 4cm x 4cm (sebelum nih 5cm x 6cm lebih kurang), boleh rujuk previous entry saya bulan Jun. Hormon thyroid jugak stabil. Gynea suggest proceed dengan 2nd IUI. Yup, saya dan suami dah sepakat akan buat IUI untuk cycle bulan nih.

Pasal fibroid mengecut, saya agak surprise jugak. Saya tak makan ubat apa-apa kecuali Tranaxemic Acid yang doktor bekalkan untuk cairkan darah. Maybe sebab diet kah? Wallahualam. Nanti saya try google pasal nih ;p

Soooo, all in all check up hari ini agak positif. Alhamdulillah, saya sangat bersyukur ;))

Ok, bye!


- Posted using BlogPress from my iPhone

9 comments:

  1. Semoga IUI kali ni berjaya...Aja aja faiting!!!

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan.....semoga berjaya utk 2nd IUI.....sy pun 2tahun lebih dah kawen...tp lum ade rezeki...doc ckp aritu ade fibroid....tp tak besar mane katenye...hope dpt gud news.......

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah...dh kecut..mudah2an bole ilangla terus kan nanti..saya pernah ada fibroid 6cm...bole ilang sndri..saya gi berubat...insyallah..berdoa banyak2..:)

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya dgn IUI tersebut..insyaAllah.. :))

    ReplyDelete
  5. Nia: Fighting! hehe :)

    Noor: Thanks dear..InsyaAllah..ada fibroid jugak?tulaa..gynea yg check saya aritu cakap, kalu less than 9cm, consider tak menjejaskan apa-apa..erkk!

    MAG: Tulaa..Alhamdulillah..awak berubat kat mana? InsyaAllah, doa memang tak henti2 :)

    Eimma's: InsyaAllah..InsyaAllah..*tetiba ternyanyi lagu Maher Zain* Haha.

    ReplyDelete
  6. Ily..saya berubat dgn sorg ustaz di Shah Alam. Dia bagi air..nanti add saya di ym hijauapple@yahoo.co.uk ..saya cite..

    ReplyDelete
  7. mag: saya ada email awak :)

    ReplyDelete
  8. erm....same2 kite brdoa eh,,,em tu berdasarkan yg doc ckp la....hrp2 tak mnjejaskan,,,,,skrg on clomid jelah...dah 4cycle termasuk bln 9...tggu bln nie plk...hrp2 ade gud news,,,,,,

    ReplyDelete